Köpvillkor

Köpvillkor: Känslans Webshop

Minimiorder

Det finns inget minsta beställningsvärde.

 

Swish

Ni kan handla enkelt och säkert från oss! Vi erbjuder er att betala köpta varor med en enkel swishbetalning.

 

Förskottsbetalning

Ifall ni vill betala i förskott så tillämpar vi förskottsbetalning till bankgiro. Bankgiro: 122-1829
I meddelandefältet anger du ordernummer och namn.

Er order skall betalas senast 5 dagar efter det att ordern bekräftats av er. Under den tiden är era produkter reserverade. Ifall betalning inte inkommit makulerar vi ordern efter 5 dagar. Fram till dess är era produkter dock reserverade. Skulle er betalning dock komma fram efter det att ordern makulerats kommer vi att föröka återskapa den. Vi kan dock inte garantera att produkterna finns i lager längre. Vänligen tänk på att det kan ta 1-2 vardagar innan betalningen är registrerad via internet, samt 5-6 dagar innan den aviseras ifall ni betalar med betalningsorder.

Leverans sker 1-2 dagar efter det att vi ser att betalning kommit in.

Leverans

Beställningar inkomna innan kl 12.00 skickas normalt 1-3 arbetsdagar om det är en beställning gjord mot Swish-betalning.

Vår ambition är att alla varor du har beställt kommer att paketeras och levereras tillsammans. Om någon vara du har beställt är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveransvecka. Om någon produkt inte kan levereras inom 5 helgfria arbetsdagar meddelar vi dig detta för att ge möjlighet att godkänna senare leveransdag eller makulera beställningen.

Öppet köp i 14 dagar

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Returrätt gäller inom 14 dagar efter mottagande. Vi kräver dock att varan är oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så sätter vi in pengarna för varan på ditt konto. Vi krediterar inte pengarna för fraktkostnaden.

Vid felaktig leverans eller om varan är defekt eller skadad är vi angelägna om att du kontaktar oss på Känslans Webshop snarast på telefonnummer: 0706-80 90 36 eller email: kontakt@kanslan.nu

Vi ansvarar dock inte för skador orsakade under transporten utan hänvisar då till transportbolagets hantering.

Paket som kommer i retur debiteras en kostnad om 400 kr.

 

Behandling av personuppgifter

Känslans Webshop delar inga personuppgifter till tredje part, såvida kunden inte uttryckligen gett sitt samtycke till detta i samband med att informationen lämnades eller vid ett senare tillfälle.

Vad som avses med personuppgifter

Personuppgifter innefattar namn, e-postadress, adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår webbsida automatiskt medger, såsom IP-adress, webbläsarversion, operativsystem, webbadress som dirigerade er till vår webbsida, datum och tidpunkt.

Anti-SPAM policy

Känslan medverkar ej till att skicka så kallat SPAM. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Sker automatiskt utskick ska kunden kunna avregistrera sig från dessa enkelt via en länk i e-postmeddelandet. Detta ska kunna ske utan att kunden måste göra en inloggning eller liknande.

 

Har du några frågor? Kontakta oss på kontakt@kanslan.nu